24 February 2020

Συμβουλές για το Αυτοκίνητό σας
Νέου Τύπου Πολλαπλασιαστής από την NGK

Όπως συμβαίνει με τα περισσότερα εξαρτήματα που εξοπλίζουν ένα αυτοκίνητο , έτσι και στον πολλαπλασιαστή ή στους πολλαπλασιαστές , ανάλογα με τον κινητήρα ,επιδρά η φθορά και ή καταπόνηση.
Ο φυσιολογικός χρόνος αντοχής σε άριστη λειτουργία , κυμαίνεται από 60,000 χλμ εώς 80,000 χλμ κατά μέσο όρο .Υπάρχουν ωστόσο πολλοί παράγοντες που μπορεί να μειώσουν αυτό το προβλεπόμενο χιλιομετρικό διάστημα.
Πρίν από την αντικατάσταση ενός πολλαπλασιαστή , θα ήταν χρήσιμο , να εξετάσετε προσεκτικά τους παρακάτω παράγοντες , αν έχουν προκαλέσει την ελαττωματική λειτουργία του.

Εσωτερικό βραχυκύκλωμα & υπερθέρμανση
Είναι γνωστό ότι η πιθανότητα βραχυκυκλώματος αυξάνει αναλογικά με τον χρόνο λειτουργίας ενός πολλαπλασιαστή.Θερμοκρασία μεγαλύτερη από 150°C ,μπορεί να προκαλέσει ανεπανόρθωτη ζημιά στο εσωτερικό του.Παρ’όλα αυτά είναι πιο σύνηθες , η υπερθέρμανση ενός πολλαπλασιαστή να προκαλείται από αστοχία της ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου ανάφλεξης ενός κινητήρα.

Ελαττωματική τροφοδοσία ρεύματος
Φθαρμένα & παλιά καλώδια μεταφοράς τάσης & <<πεσμένη>> μπαταρία μπορούν να προκαλέσουν ανωμαλία στη λειτουργία του πολλαπλασιαστή & καθυστέρηση στη δημιουργία υψηλής τάσης , που είναι απαραίτητη για τον σωστό σπινθηρισμό των μπουζί.Αυτή η κατάσταση μπορεί να επιδράσει αρνητικά στην δομή του πολλαπλασιαστή και τελικά να τον καταστρέψει.

Φθορές & διαρροές
Έχει παρατηρηθεί πολλές φορές , ειδικά σε σταθμευμένα οχήματα επί μεγάλο χρονικό διάστημα , η επίδραση της παρουσίας τρωκτικών , τα οποία έχουν μια αδυναμία να δημιουργούν φθορές στις καλωδιώσεις ρεύματος.Επίσης διαρροές λαδιού από τσιμούχες και φλάντζες έχουν αρνητική επίδραση στο μονωτικό υλικό του πολλαπλασιαστή.

Ελαττωματικές επαφές ρεύματος
Αν στο σώμα του πολλαπλασιαστή υπάρχουν ρωγμές ή κακή μόνωση στις ηλεκτρικές επαφές ρεύματος , η εξωτερική υγρασία ,υπάρχει μεγάλη πιθανότητα, να περάσει στο εσωτερικό του και έτσι να προκληθεί δυσλειτουργία στην δημιουργία υψηλής τάσης, μεταξύ των πηνίων.Αυτό μπορεί να προκληθεί σε συνθήκες υψηλής ατμοσφαιρικής υγρασίας ,αλλά κυρίως συμβαίνει όταν έχουμε εκδήλωση ισχυρής νεροποντής ή ακόμα απρόσεκτου πλυσίματος του κινητήρα.Επίσης το αλάτι που ρίχνεται σε δρόμους , κατά την κίνηση σε πάγο το χειμώνα , είναι δυνατό να προκαλέσει πρόβλημα σε ηλεκτρικές επαφές.

Θερμική καταπόνηση
Ειδικά στην περίπτωση πολλαπλασιαστών σε μορφή <<στυλό>> απ’ευθείας σε κάθε μπουζί , λόγω της υψηλής & συνεχόμενης έκθεσης στην υψηλή θερμοκρασία λειτουργίας ενός κινητήρα , μπορεί να προκληθεί δυσλειτουργία και πρόωρη φθορά.

Δονήσεις
Σε πολλαπλασιαστές νέου τύπου (όπως π.χ. σε στυλό ) , λόγω της θέσης τους και του τρόπου στήριξης ,στην κορυφή του καπακιού του κινητήρα , δέχονται υψηλή συχνότητα δονήσεων , που με τη σειρά τους μπορούν να προκαλέσουν αστοχία στην λειτουργία , από σπάσιμο του κελύφους.

Συντήρηση